Ćwiczenia do wykonania we własnym domu

Ćwiczenia do wykonania we własnym domu - Merten.plNawet dziecko wie, że sport jest zdrowy – jednakże realia panujące obecnie w Europie i obostrzenia wprowadzone w Polsce związane z epidemią Covid-19 nie wspierają aktywności fizycznej. Nieczynne siłownie, baseny i fitness cluby wymuszają nowe aktywności – gimnastykę wykonywaną w domu.

Korzystanie z masy własnej – trening w domu

Taki trening przeznaczony jest i dla zawodowców, chcących zachować wypracowaną uprzednio formę, ale też dla laików, zdecydowanych zrobić coś dla siebie podczas pandemii. W domowym zaciszu najczęściej nie posiadamy specjalistycznego sprzętu – jednak możemy liczyć na ciężar własnego ciała. Istotna jest właściwa pozycja oraz prawidłowa mechanika powtórek – a także zapoczątkowanie każdorazowo treningu od rozgrzewki. Musi ona trwać ok. 10 min, angażując wszelkie mięśnie oraz stawy. Do najbardziej popularnych ćwiczeń na rozgrzewkę należą wymachy rąk i nóg, krążenia głowy, ramion, tułowia, skłony oraz przysiady.

Trening właściwy

Gdy układ ruchu będzie już zaktywizowany, można przystąpić do regularnych zadań. Doskonałą opcją jest trening w obwodzie, który polega na zrobieniu jednej kolejki danego ćwiczenia i przejściu do kolejnego, aż do skończenia całości. Obwód może np. łączyć: przyciąganie kolan, brzuszki proste, przyciąganie kolan, martwy ciąg, przysiady z wyskokiem czy unoszenie nóg bokiem. Oczywiście wybór realizowanych czynności zależy od indywidualnych preferencji i zamiaru, jaki dana osoba chciałby spełnić. Początkowo zalecane jest wykonywanie krótkich pauz na oddech między zadaniami, w późniejszym okresie pożądane będzie wykonywanie ich w jednym ciągu. Cały cykl należy powtórzyć dwa lub trzy razy, robiąc przerwy liczące ok. dwie lub trzy minuty.

Rozciąganie i regeneracja

na zakończenie ćwiczeń poleca się regenerację mięśni, oznaczające wykonanie rozciągania ciała w celu uniknięcia kontuzji. Powinien być to czas, w którym odpoczywamy po treningu by osiągnąć bardziej widoczne rezultaty.

Niezmiernie ważna powinna być regularność treningów, aby praca nad sylwetką przyniosła satysfakcjonujące efekty, zalecane jest wykonywanie ćwiczeń około 2-5 podejść na tydzień. Konsekwencja sprawi, że z każdym kolejnym dniem organizm zmęczy się w mniejszym stopniu.